Φέτα – Η «βασίλισσα» του ελληνικού τραπεζιού διεκδικεί τον τίτλο του πιο… υγιεινού τυριού - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

test banner

Post Top Ad

Δευτέρα, 30 Απριλίου 2018

Φέτα – Η «βασίλισσα» του ελληνικού τραπεζιού διεκδικεί τον τίτλο του πιο… υγιεινού τυριού


Άρθρο στο ηλεκτρονικό περιοδικό διατροφής και υγείας The Hearty Soul υποστηρίζει ότι η φέτα εκτός από την εξαιρετική της γεύση και ποιότητα, έχει τόσα θετικά για την υγεία στοιχεία, που θα μπορούσε εύκολα να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο υγιεινού τυριού στον κόσμο
Επειδή λοιπόν, ελληνικό καλοκαίρι χωρίς φέτα δεν γίνεται, σήμερα επικεντρώνουμε στη διαχρονική «βασίλισσα» του ελληνικού τραπεζιού και απευθύνουμε κάλεσμα προς όλους και όλες: φάτε φέτα ελεύθερα!
Η φέτα είναι ένα από τα πιο εξεζητημένα τυριά στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι εδώ στην Ελλάδα την καταναλώνουμε σε τεράστιες ποσότητες.

Όμως ένα άρθρο στο ηλεκτρονικό περιοδικό διατροφής και υγείας The Hearty Soul υποστηρίζει ότι η φέτα εκτός από την εξαιρετική της γεύση και ποιότητα, έχει τόσα θετικά για την υγεία στοιχεία, που θα μπορούσε εύκολα να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο υγιεινού τυριού στον κόσμο.

Το καλοκαίρι έρχεται και αυτό σημαίνει ότι τα γεμιστά και τα υπόλοιπα λαδερά φαγητά ετοιμάζονται να πάρουν τις θέσεις τους στα οικογενειακά τραπέζια όλης της χώρας. Επειδή λοιπόν, ελληνικό καλοκαίρι χωρίς φέτα δεν γίνεται, σήμερα επικεντρώνουμε στη διαχρονική «βασίλισσα» του ελληνικού τραπεζιού και απευθύνουμε κάλεσμα προς όλους και όλες: φάτε φέτα ελεύθερα!



Τα «υπέρ» και τα (λίγα) «κατά»

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η ιστοσελίδα, σε μόλις 340γρ. φέτας περιλαμβάνεται ο εξής θρεπτικός «θησαυρός»:

14g Πρωτεΐνη
1,3mg Ριβοφλαβίνη
2,5mcg Βιταμίνη Β12
739mg Ασβέστιο
506mg Φώσφορο

Από την άλλη, όμως, στην ίδια ποσότητα περιέχονται και 133mg Χοληστερόλη καθώς και 1674mg Νάτριο.

Όμως εκτός από τα καθαρά θρεπτικά συστατικά που περιέχει, η φέτα διαθέτει επίσης κάποιες μοναδικές ιδιότητες που την κάνουν ένα πραγματικά ξεχωριστό τυρί και που παραμένουν σχετικά άγνωστες στο ευρύ κοινό.

Τα 5 άγνωστα χαρακτηριστικά της φέτας που… την απογειώνουν

1. Ταιριάζει σε άτομα με δυσανεξία στα γαλακτοκομικά από αγελάδα

Όλοι ξέρουμε ότι η καλύτερη φέτα είναι από πρόβειο γάλα το οποίο αποδεδειγμένα είναι πολύ πιο φιλικό για τον άνθρωπο απ’ ό,τι το αγελαδινό.



2. Συνδυάζει την Ιστιδίνη με την Βιταμίνη Β6

Η Ιστιδίνη είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό (ιδιαίτερα για τα παιδιά) οξύ που δεν παράγει ο οργανισμός μας και το προσλαμβάνουμε μέσω της τροφής. Παράλληλα, η βιταμίνη Β6 είναι σημαντική για την μετατροπή της τροφής που καταναλώνουμε σε ενέργεια, τον μεταβολισμό των λιπών και των πρωτεϊνών, ενώ είναι και στοιχείο «κλειδί» για την καλή υγεία των ματιών, των μαλλιών, του δέρματος και του συκωτιού μας.

Ο συνδυασμός όμως των δύο αυτών στοιχείων δημιουργεί πολύ μικρές φλεγμονές που τελικά λειτουργούν ευεργετικά για τον οργανισμό αφού αντιπαλεύουν τα συμπτώματα ασθενειών και βοηθάνε το σώμα να ανακάμψει. Έτσι η φέτα, ειδικά όταν καταναλώνεται μαζί με αντιοξειδωτικές τροφές όπως φρούτα και λαχανικά, λειτουργεί ευεργετικά για την άμυνα του σώματος.



3. Μειώνει τον κίνδυνο για Διαβήτη

Η φέτα είναι μια από τις τροφές με τις υψηλότερες συγκεντρώσεις πρωτεϊνών. Άλλωστε ανά 28γρ. τυριού υπάρχουν 4γρ. πρωτεΐνης.

Μάλιστα, έρευνες δείχνουν ότι ειδικά οι πρωτεΐνες που προέρχονται από ζωϊκό γάλα βοηθούν στην μείωση του κινδύνου ανάπτυξης Διαβήτη Τύπου 2. Συγκεκριμένα φαίνεται ότι οι πρωτεΐνες που υπάρχουν σε αυτά τα προϊόντα βοηθούν στην έκκριση ινσουλίνης.



4. Σύμμαχος των οστών

Η φέτα, όπως αναφέραμε παραπάνω είναι βασική πηγή ασβεστίου. Το 99% του ασβεστίου ενός ανθρώπου βρίσκεται στα οστά και τα δόντια, ενώ κάθε μέρα ο οργανισμός χάνει ποσότητες ασβεστίου μέσα από το δέρμα, τα μαλλιά, τα νύχια, τον ιδρώτα, τα ούρα και τα κόπρανα.

Επίσης ο ανθρώπινος οργανισμός δεν παράγει ασβέστιο και έτσι το «βρίσκουμε» μόνο σε συγκεκριμένες τροφές. Αν μάλιστα δεν καταναλώσουμε τις ποσότητες που χρειαζόμαστε μέσα από την τροφή τότε ο οργανισμός «κλέβει» ασβέστιο από τα κόκκαλά μας με αποτέλεσμα να γίνονται πιο εύθραυστα. Η φέτα λοιπόν, είναι σύμμαχός μας και σε αυτόν τον «αγώνα».



5. Ακόμα και τα λιπαρά της μας βοηθούν

Η φέτα είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, η οποία απορροφάται από τον οργανισμό μας με τη βοήθεια των λιπαρών που περιέχονται στις τροφές μας. Έτσι τα λιπαρά στην φέτα παίζουν (ταυτόχρονα με τον αρνητικό) και έναν θετικό ρόλο σε ότι αφορά τη βιταμίνη Α.

Η βιταμίνη Α είναι σημαντική για το ανοσοποιητικό μας σύστημα, την όραση, την αναπαραγωγή αλλά και για την επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων.

Πάντως, παρά τις πολλές θετικές τις πλευρές, η φέτα παραμένει ένα τυρί και μάλιστα ένα από αυτά με αρκετά μεγάλη ποσότητα αλατιού. Έτσι χρειάζεται προσοχή στην κατανάλωσή της καθώς οι υπερβολές δεν είναι ποτέ καλές.

Πηγή: theheartysoul.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad