Αυτόνομη… μπουρδολογία - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

test banner

Post Top Ad

Παρασκευή, 6 Ιουλίου 2018

Αυτόνομη… μπουρδολογία


Γράφοντας σε πρώτο πρόσωπο, η αλήθεια είναι ότι κρατήθηκα πολύ μέχρι να σας εκφράσω την παρακάτω άποψη. Το ποτήρι ξεχείλισε όταν το συγκεκριμένο θέμα χτύπησε την πόρτα της χώρας μας με το τροχαίο που έγινε έξω από τη Φλώρινα με το Tesla Model3 – Διαβάστε ΕΔΩ.

Περί αυτόνομης οδήγησης ο λόγος. Tον τελευταίο χρόνο η μπουρδολογία για το συγκεκριμένο θέμα έχει φύγει εκτός ορίων. Θέματα επί θεμάτων για αυτό που -και καλά- έρχεται: «Τα αυτοκίνητα θα μας πηγαινοφέρνουν μόνα τους», «δεν θα πιάνουμε το τιμόνι», «δεν θα χρειάζεται καν να παίρνουμε δίπλωμα οδήγησης» είναι μόνο μερικές από τις απόψεις που έχουν ακουστεί και γραφτεί.

Αλήθεια, υπάρχει κάποιος αναγνώστης του newsauto και του CAR που πιστεύει ότι θα έρθει η… συντέλεια της οδήγησης με την αυτόνομη οδήγηση; Θυμάμαι, πριν από περίπου 15 χρόνια, σε παρουσίαση της BMW, στέλεχος της εταιρείας μου έλεγε ότι «σε πέντε χρόνια η αυτόνομη οδήγηση θα αφορά το 40% της καθημερινής μας οδήγησης».

Σήμερα, κάποιοι premium κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει δειλά-δειλά δοκιμές σε δημόσιους δρόμους. Αποτέλεσμα, ήδη να μετράμε επισήμως τέσσερις νεκρούς – ανεπίσημα ουδείς γνωρίζει.
Από την άλλη, δεν υπάρχει κοινό νομικό πλαίσιο εφαρμογής του συγκεκριμένου τρόπου οδήγησης, όπως είναι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Αλήθεια, ποιος θα πληρώσει για τη ζημιά του Model 3, το οποίο τράκαρε στην Εγνατία οδό έχοντας την αυτόνομη οδήγηση ενεργοποιημένη; Η εταιρεία που κατασκεύασε το σύστημα, η Tesla; Η εταιρεία που διαχειρίζεται το οδικό δίκτυο; Ο ίδιος ο οδηγός; Κανείς δεν μπορεί να ξέρει, διότι απλά δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο.

Αναμφίβολα, η αυτόνομη οδήγηση θα μας εξυπηρετήσει στο «πρώτη – δευτέρα» του μποτιλιαρίσματος. Ηδη η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται ως βάση, επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύσσουν εντυπωσιακά συστήματα ασφάλειας, τα οποία ήδη εφαρμόζονται σε καινούρια αυτοκίνητα.

Ωστόσο αυτόνομη οδήγηση στο 100% (Επίπεδο 4 και 5) δύσκολα θα βρει εφαρμογή στο αυτοκίνητο, διότι -εκτός των παραπάνω- οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που το αναπτύσσουν θα βάλουν τα ανάλογα όρια.

Καμία εταιρεία αυτοκινήτου δεν θέλει να κατασκευάσει ένα όχημα μεταφοράς, αλλά αυτοκίνητα με χαρακτήρα ώστε να δημιουργούν και τα ανάλογα συναισθήματα (και τις επιθυμίες) στον οδηγό του. Αυτός είναι ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμα επενδύουν εκατομμύρια στην οδηγική απόλαυση. Στο στήσιμο του αυτοκινήτου, στο εκπεμπόμενο πάθος, στον χαρακτήρα του. Και αυτό εμείς, οι αναγνώστες του CAR, το νιώθουμε ακόμα είτε οδηγούμε ένα supercar είτε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

ΠΗΓΗ:newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad