ΚΙΑΤΟ:Πλήθος κόσμου στην ενημερωτική εκδήλωση για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

test banner

Post Top Ad

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2018

ΚΙΑΤΟ:Πλήθος κόσμου στην ενημερωτική εκδήλωση για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης


Το ζωηρό ενδιαφέρον γονεών και παιδιών, εκπαιδευτικών και άλλων φορέων να ενημερωθούν για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης, αποτύπωσε η μαζική παρουσία τους στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Δημοτικού θεάτρου Κιάτου  μία πρωτοβουλία της Δημ.τ.ο. Συκιωνίων και του Προέδρου της Τάσο Γκιούλη  σε συνεργασία με την βουλευτή Α Θεσσαλονίκης της ΝΔ, κα Έλενα Ράπτη, συντονίστρια της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ελλάδα  τον ψυχίατρο παιδιών και εφήβων, διδάκτωρ ιατρικής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, κ. Χάρη Καραμπέτσο, σε συνεργασία με το Νομικό πρόσωπο "Η ΜΗΚΩΝΗ"

Η συντονίστρια της εκστρατείας ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης, ώστε αυτοί με τη σειρά τους να επικοινωνήσουν όλα τα χρήσιμα μηνύματα σε γονείς και παιδιά με σεβασμό στις ιδιαιτερότητες της δικής τους κοινωνίας.
Όλα τα παιδιά χρειάζονται ενημέρωση και σαφείς οδηγίες ώστε να είναι ασφαλή.

Οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να προμηθευτούν: το DVD της ιστορίας κινουμένων σχεδίων "To Μυστικό της Νίκης 2" -Η Περιπέτεια του βίκτωρα- καθώς και σχετικά έντυπα.


Η Έλενα Ράπτη, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, μιλώντας στην ενδιαφέρουσα εκδήλωση τόνισε ότι «δεν θα γίνουμε φοβικοί και δεν θα στερήσουμε το παιδί μας από τα χάδια και την αγάπη από το οικείο περιβάλλον.


Θα βάλουμε έναν κανόνα και θα ζητάμε από το παιδί μας να μας ενημερώνει σε 3 περιπτώσεις και αυτή η ενημέρωση θα είναι ένα καμπανάκι να μας κάνει να καταλάβουμε ότι η συμπεριφορά ενός ανθρώπου από το οικείο περιβάλλον είναι ύποπτη.

Ζητούμε από το παιδί να μας ενημερώνει ότι κάποιος του προσφέρει δώρα τακτικά. Ένα παιδί δεν μπορεί να καταλάβει πότε ένα δώρο αποτελεί προσφορά αγάπης ή αποτελεί δωροδοκία και ότι ο δράστης στη συνέχεια θα ζητήσει αντάλλαγμα. Καλό είναι κι εμείς να μην μάθουμε τα παιδιά ότι τα δώρα έχουν χαρακτήρα ανταλλαγής.

Η δεύτερη περίπτωση είναι όταν κάποιος του ζητάει να κρατήσει μυστικό. Θέλουμε το παιδί μας να μας ενημερώνει με ποιόν έχει μυστικό. Δεν ρωτάμε σε πρώτο στάδιο ποιό είναι το μυστικό αλλά ρωτάμε με ποιόν έχει μυστικό. Αν το παιδί μας, για παράδειγμα είναι 7 χρονών και έχει μυστικό με έναν συνομήλικό του, το μυστικό μπορεί να είναι αθώο. Αν όμως ένα 7χρονο παιδί έχει μυστικό με ένα 16χρονο αγόρι ή με έναν ενήλικα, τότε πρέπει να μάθουμε ποιό είναι αυτό το μυστικό.

Και τρίτον, όταν κάποιος προσπαθεί να απομακρύνει το παιδί, να το απομονώσει, μόνος μαζί του σε κάποιο χώρο ή δωμάτιο. Δεν πρέπει το παιδί να απομονώνεται ούτε σε κάποιος χώρο του σχολείου, ούτε στα αποδυτήρια ενός γυμναστηρίου. Κι αν αυτό συμβεί, να απομακρυνθεί και να ενημερώσει άμεσα τη μαμά.


Ο άνθρωπος – σκιά

Στόχος του είναι η σεξουαλική παραβίαση του παιδιού με διάφορους τρόπους. Συνήθως είναι γνωστό πρόσωπο στο οικείο περιβάλλον αλλά υπάρχουν και οι περιπτώσεις αγνώστων ατόμων.

Τα παιδιά από την Γ’ Δημοτικού χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και συγκεκριμένα το fb και κάνουν εύκολα αιτήματα φιλίας δεκτά από άτομα που δεν γνωρίζουν. «Ετσι κάνει και η μαμά, λένε ή είναι φίλος φίλου ή είναι μόδα να έχουμε πολλούς φίλους.»

Καλό είναι τα παιδιά, από τη στιγμή που με τη συγκατάθεση των γονέων έχουν fb, να μάθουν να προστατεύονται.

Το πρώτο είναι τα παιδιά δεν πρέπει να δέχονται αιτήματα φιλίας από πρόσωπα που δεν γνωρίζουν. Δεν πρέπει να ανεβάζουν τα προσωπικά τους δεδομένα όπως διεύθυνση σπιτιού, προσωπικές φωτογραφίες κ.α και τρίτο δεν πρέπει να λένε που βρίσκονται κάνοντας check in συνεχώς στο φροντιστήριο, στο γυμναστήριο κ.α. Έτσι μπορεί ο δράστης πολύ εύκολα να τα εντοπίσει», ανέφερε μεταξύ άλλων η κα Ράπτη επισημαίνοντας ότι «στην Ελλάδα τα περιστατικά που φτάνουν στην Αστυνομία είναι πολύ λίγα μπροστά στα παιδιά που βιώνουν αυτόν τον εφιάλτη».















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad