Υβριδική τεχνολογία και Diesel... Γίνεται; Η Mercedes το κατάφερε. - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

Post Top Ad

Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2019

Υβριδική τεχνολογία και Diesel... Γίνεται; Η Mercedes το κατάφερε.



Υβριδική τεχνολογία και Diesel... Γίνεται; Η Mercedes το κατάφερε. Μπορεί αυτή η νέα υβριδική τεχνολογία να δώσει παράταση ζωής στους κινητήρες πετρελαίου;

Η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα υβριδική τεχνολογία για τα μοντέλα της τα οποία θα «συνεργάζονται» με κινητήρα πετρελαίου. Ώρα να μάθετε τα πάντα για την τρίτη γενιά υβριδικών συστημάτων της γερμανικής φίρμας και το εν λόγω μοτέρ. Παράταση ζωής ή «κύκνειο άσμα» για τους κινητήρες πετρελαίου;

Αν μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε είδος που «απειλείται» με εξαφάνιση μία κατηγορία κινητήρων, τότε σίγουρα αυτοί θα ήταν οι πετρελαιοκινητήρες. Από τη μία η τάχιστη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και από την άλλη η πίεση που ασκείται από το όλο και αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο γύρω από την προστασία του περιβάλλοντος, δημιουργούν ένα κλίμα στο οποίο δύσκολα θα
«επιβιώσουν» οι κινητήρες πετρελαίου. Βέβαια, ένα μεταβατικό στάδιο γύρω από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η υβριδική τεχνολογία, όπου κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται.

Στα περισσότερα υβριδικά συστήματα επιλέγεται κινητήρας βενζίνης. Σε αυτό το τεχνικό κείμενο, όμως, θα ασχοληθούμε με το «πάντρεμα» ηλεκτροκίνησης-πετρελαιοκινητήρων και πιο συγκεκριμένα με το plug-in υβριδικό σύστημα τρίτης γενιάς της Mercedes. Η γερμανική φίρμα για πρώτη φορά θα διαθέσει στην αγορά αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με τέτοιου είδους υβριδικό σύστημα και η αρχή θα γίνει το ερχόμενο καλοκαίρι με τα μοντέλα C-Class και E-Class. Ποια είναι, όμως, η σχέση της Mercedes-Benz με την υβριδική τεχνολογία; Πώς φτάσαμε στο συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα και ποιος κινητήρας πετρελαίου θα έχει τον «πρώτο ρόλο».

Αραγε η μέρα που θα «πεθάνουν» ολοκληρωτικά οι πετρελαιοκινητήρες είναι ακόμη μακριά;

Η «καρδιά» του υβριδικού συστήματος τρίτης γενιάς της Mercedes-Benz είναι ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 120 ίππων, που υπολογίζεται ότι θα μπορεί να κινεί το αμάξωμα με ταχύτητα που αγγίζει τα 140 χλμ/ώρα χωρίς εμπλοκή του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια 13,5 kWh, κάτι που μεταφράζεται σε 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής μετακίνησης έπειτα από πλήρη φόρτιση. Ο νέος φορτιστής διπλασίασε τον ρυθμό φόρτισης από τα 3,6 στα 7,2 kW, με αποτέλεσμα η διαδικασία να ολοκληρώνεται σε δύο ώρες όταν γίνεται σε ειδικό ρευματοδότη (wallbox) και σε περίπου εφτά ώρες σε συμβατική πρίζα.

Η σχέση της γερμανικής φίρμας με την υβριδική τεχνολογία ξεκίνησε το 2009, όταν για πρώτη φορά τοποθετήθηκε ένας ηλεκτροκινητήρας απευθείας πάνω στον κινητήρα εσωτερικής καύσης της Mercedes-Benz S-Class. Ο ρόλος του ήταν να μετατρέπει σε μηχανικό έργο την ανάκτηση ενέργειας από το σύστημα πέδησης. Η ισχύς του ήταν μόλις 27 ίπποι (20 kW) και εξόπλιζε την βενζινοκίνητη S 400. Η δεύτερη γενιά υβριδικών συστημάτων αποτελούνταν από έναν κινητήρα ίδιας ισχύος, αλλά τοποθετημένο στη μετάδοση. Συνδυάστηκε τόσο με κινητήρες βενζίνης (S 400 Hybrid), όσο και με κινητήρες πετρελαίου (S 500 Hybrid).

Το πρώτο «plug-in» υβριδικό σύστημα κυκλοφόρησε από την Mercedes-Benz το 2014 και τοποθετήθηκε στην S 500 Plug-in Hybrid. Με απλά λόγια, ο όρος «plug-in» παραπέμπει σε ένα υβριδικό σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να φορτίσει τις μπαταρίες από εξωτερική πηγή, ώστε να μπορεί να κινηθεί για κάποια απόσταση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό το σύστημα, λοιπόν, επέτρεψε αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση μέχρι 33 χιλιόμετρα και η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα έφτανε στους 114 ίππους (85 kW).

Και κάπως έτσι φτάσαμε στο 2018 και στην τρίτη γενιά υβριδικών συστημάτων της Mercedes-Benz με ένα στοιχείο που προκαλεί έκπληξη, την πετρελαιοκίνηση!

Όπως ήδη αναφέραμε, «πρωταγωνιστής» του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος είναι ένα μοτέρ πετρελαίου. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας με την κωδική ονομασία «OM 654», λοιπόν, είναι υπερτροφοδοτούμενος και η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.950 κ.εκ..

Αποδίδει 195 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή των 400 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ.. Για πρώτη φορά τον είδαμε στην Mercedes-Benz E-Class και, σε σχέση με τον κινητήρα που αντικατέστησε, πετυχαίνει 13% χαμηλότερη κατανάλωση.

Ο συνδυασμός των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν δεν είναι και πολύ συνηθισμένος, με το μπλοκ να είναι αλουμινένιο και τα έμβολα κατασκευασμένα από χάλυβα. Παρ` όλα αυτά, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Mercedes-Benz, ο συγκεκριμένος συνδυασμός επιτυγχάνει μειωμένες τριβές της τάξης του 40-50%. Αυτό συμβαίνει γιατί ο χάλυβας διαστέλλεται λιγότερο με την αύξηση της
θερμοκρασίας και διατηρείται σωστή απόσταση εμβόλων-μπλοκ. Ταυτόχρονα, το συγκεκριμένο υλικό είναι πιο ανθεκτικό σε σχέση με το αλουμίνιο με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συμπαγή έμβολα υψηλής αντοχής.

Επιπλέον καινοτομίες του «ΟΜ 654» είναι η τεχνολογία Nanoslide επικάλυψης των τοιχωμάτων των κυλίνδρων για μείωση των τριβών, η βελτιστοποιημένη ροή του εισερχόμενου αέρα και των καυσαερίων, αλλά και το νέο σύστημα έγχυσης καυσίμου common-rail τέταρτης γενιάς που αναπτύσσει πιέσεις μέχρι 2.050 bar.

- Στο υβριδικό σύστημα τρίτης γενιάς της Mercedes-Benz θα υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης: το HYBRID όπου το αυτοκίνητο θα προσαρμόζεται αυτόματα στις εκάστοτε συνθήκες, το E-MODE όπου το όχημα θα λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά, το ESAVE με την ενέργεια της μπαταρίας να μην χρησιμοποιείται και, τέλος, το CHARGE που σημαίνει ότι η μπαταρία θα βρίσκεται σε φάση
φόρτισης.

- Ο κινητήρας OM 654 τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στην E 220 d και, σε σχέση με αυτόν που αντικατέστησε, είναι 13% πιο οικονομικός και 34 κιλά ελαφρύτερος (168,4 κιλά).

- Η ισχύς των νέων υβριδικών μοντέλων θα περνά στους τροχούς αποκλειστικά μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 9G-TRONIC.

- Το 2017 η Mercedes-Benz παρουσίασε το πρώτο plug-in υβριδικό αυτοκίνητο χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο λόγος για την Mercedes-Benz GLC F-Cell, η οποία εξοπλίζεται με σύστημα κυψελών υδρογόνου.


Πηγή : autotriti.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad