Ένα σπουδαίο σεμινάριο του Συνδέσμου Φιλολόγων Κορινθίας! - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

Post Top Ad

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Ένα σπουδαίο σεμινάριο του Συνδέσμου Φιλολόγων Κορινθίας!


Καλή και δημιουργική χρονιά με υγεία!
Ύστερα από ένα 2019 που σφράγισε την παρουσία μας
στα γράμματα και τον πολιτισμό του τόπου,
οι Φιλόλογοι του νομού ακολουθώντας πιστά τις αρχές και τους σκοπούς μας,
συνεχίζουμε μάχιμοι στην τάξη για την τάξη.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κορινθίας
σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας
και το Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων διοργανώνει
Ημερίδα – συζήτηση - βιωματικό εργαστήρι
για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση της Ν. Γλώσσας και Ν. Λογοτεχνίας στο Λύκειο,
και ιδιαίτερα στη Γ Λυκείου, μετά τις πρόσφατες αλλαγές (συνεξέταση).

Στην Ημερίδα θα μιλήσουν, θα συζητήσουν με τους συναδέλφους
και θα παρουσιάσουν βασικούς άξονες
της διδασκαλίας και της αξιολόγησης του μαθήματος
οι Αλέξανδρος και Σπύρος Μητσέλος, φιλόλογοι,
γνωστοί από το συγγραφικό τους έργο στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.

Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25 Γενάρη στο Κιάτο Κορινθίας
(Πολιτιστικό Κέντρο Κιάτου, Κλεισθένους 57).
Η ώρα προσέλευσης είναι 9 π.μ.  και μπορούν να παρακολουθήσουν
όλοι οι Εκπαιδευτικοί δωρεάν.

Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Την ίδια μέρα θα κόψουμε και την πρωτοχρονιάτικη πίτα μας
και θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για την πορεία του Συνδέσμου μας.

Με τιμή

Η Πρόεδρος

Αντιγόνη Βογιατζή Ζακούρα

Το Πρόγραμμα της Ημερίδας :

Ι. ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Τα περιληπτικά  κείμενα στο Λύκειο και την ενιαία εξέταση

Από τη φορμαλιστική προσέγγιση στη συνεκτική απόδοση των νοημάτων.
Συζήτηση / ερωτήσεις

ΙΙ. ΘΕΩΡΙΑ:  Η θεωρία ως εργαλείο για την κριτική κατανόηση του κειμένου

Ερωτήσεις κατανόησης, δομής, πειθούς, γλωσσικές / υφολογικές
σε σχέση με την πρόθεση του πομπού, τα κειμενικά είδη / τύπους κειμένων,
την επικοινωνιακή περίσταση, το περικείμενο  και το συγκείμενο,
τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων
Συζήτηση / ερωτήσεις

ΙΙΙ. ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ: Από τον ερμηνευτικό διάλογο στο ερμηνευτικό σχόλιο

Η διαδικασία του ερμηνευτικού διαλόγου /
εντοπίζοντας τους κειμενικούς δείκτες και το συγκείμενο
Η σύνθεση του ερμηνευτικού σχολίου
Συζήτηση / ερωτήσεις

IV. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ: Ξεκινώντας από το κείμενο αναφοράς
(ή παράγοντας κείμενα που διαλέγονται με το κείμενο αναφοράς)

Παραδοσιακή και νέα διατύπωση στα θέματα παραγωγής λόγου
Ενδεικτικές εκφωνήσεις - τύποι ερωτημάτων
Συζήτηση / ερωτήσεις

V. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ: Από τη θεωρία στην πράξη: βιωματικό εργαστήριο

Δημιουργώντας κριτήρια αξιολόγησης για την ενιαία εξέταση
με βάση ένα δίκτυο κειμένων
                                               Συζήτηση / ερωτήσεις


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad