Ο Βίκος και το νέο στοίχημα με την «Νατούρα Εμφιαλωτική» στην Κορινθία - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

Post Top Ad

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

Ο Βίκος και το νέο στοίχημα με την «Νατούρα Εμφιαλωτική» στην Κορινθία


Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Α.Ε., την οποία οι περισσότεροι ξέρουμε ως Βίκος Α.Ε. είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση εταιρείας. Κατ' αρχάς δεν θα υπήρχε σήμερα εάν ο δημιουργός της και σημερινός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Πέτρος Σεπετάς, άκουγε τους γονείς του. Ο μεν πατέρας του ήθελε να είναι ο συνεχιστής της οικογενειακής επιχείρησης στην επιπλοποιία η δε μητέρα του να «μπει στο δημόσιο» (σ.σ. μιλάμε για τα τέλη της δεκαετίας του '80).


Ο ίδιος παραδέχεται σήμερα στα 62 του ότι από μικρός είχε ξεκάθαρο όνειρο να γίνει βιομήχανος. Η πρώτη επαφή του με το κόσμο των επιχειρήσεων ήρθε όταν μετά από τις σπουδές του ως πολιτικός μηχανικός και οικονομολόγος , τοποθετήθηκε από τις τράπεζες σε μία προβληματική εταιρεία χυμών στην κοντινή Άρτα. Στις επαφές που είχε με τους πελάτες ανακάλυψε ότι η αγορά «διψούσε» περισσότερο για εμφιαλωμένο νερό παρά για χυμούς. Αξίζει να θυμίσουμε ότι ήταν η εποχή που το εμφιαλωμένο νερό ήταν υπόθεση πολυεθνικών (ΗΒΗ Λουτράκι της Pepsico, Αύρα του εμφιαλωτή της Coca Cola, 3Ε και αργότερα Κορπή της Nestle και Ιόλη της Αθηναϊκής Ζυθοποίιας). Σήμερα από τα 130 με 140 εκατ. ευρώ που εκτιμάται ότι είναι η συνολική αγορά του εμφιαλωμένου νερού τα 100 εκατ. προέρχονται από την Ήπειρο και κυρίως από τις εταιρείες Βίκος και Ζαγόρι.


Σε μία εποχή λοιπόν που η περιοχή της Ηπείρου ζητούσε εμφιαλωμένο νερό και η τοπική αγορά ήταν ακόμη παρθένα, ο Πέτρος Σεπετάς ξεκίνησε να δουλεύει - όχι μόνο στο πίσω μέρος του μυαλού του - την ιδέα δημιουργίας εργοστασίου εμφιάλωσης νερού. Το 1989 όταν ετοιμάζονταν να εγκαταλείψει το όνειρο του για να κατέβει στην Αθήνα για να αναλάβει διευθυντική θέση στο Ίδρυμα Ωνάση, ο πατέρας του τον ενημέρωσε ότι είχε βρεθεί οικόπεδο που διέθετε πηγή που ήταν και το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του σχεδίου του. Το δεύτερο βήμα θα ήταν η ένταξη του σε έναν αναπτυξιακό νόμο. Όσο και αν φαίνεται παράξενο η δημιουργία εργοστασίου σε ακριτικό νομό σε μία εποχή που το χρήμα έρεε άφθονο δεν πήρε την πολυπόθητη σφραγίδα. Ο Πέτρος Σεπετάς δεν το έβαλε κάτω καθώς κατάφερε να προσεγγίσει τον όμιλο Αρφάνη - Χιόνη ο οποίος τότε βρίσκονταν στο απόγειο του. Θα τον καθιστούσε συνέταιρο στην επιχείρηση με διπλό όφελος καθώς πέρα από την χρηματοδότηση θα του άνοιγε και τον δρόμο για εξαγωγές στην Λιβύη.

Το 1992 δίνεται η άδεια λειτουργίας του εργοστασίου στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων και ξεκινάει η εμφιάλωση του Φυσικού Μεταλλικού Νερού «Βίκος» από την ομώνυμη πηγή. Οι οιωνοί ήταν όλοι θετικοί καθώς πέρα από μία συνεργασία που υπέγραψε η εταιρεία με την τότε Continent - δύο νταλίκες έφευγαν καθημερινά θυμάται σήμερα ο κ. Σεπετάς - και την παραγωγή του πρώτου private label νερού στην Ελλάδα που έφερε το σήμα «Μιτσικέλι» (σ.σ. που συνέχισε αργότερα και στο δίκτυο της Μαρινόπουλος), η Αθήνα γνώρισε εκείνη την χρονιά πρωτοφανή λειψυδρία εκτοξεύοντας την ζήτηση του εμφιαλωμένου νερού.



Στην πρώτη γραμμή παραγωγής, δυναμικότητας εμφιάλωσης 10.000 φιαλών την ώρα προστέθηκε έξι χρόνια μία δεύτερη με διπλάσια δυναμικότητα και αυτό συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια με το Βίκο που ξεκίνησε από ένα οικόπεδο 15 στρεμμάτων να απλώνεται σήμερα σε ιδιόκτητες εκτάσεις 223 στρεμμάτων, αξιοποιώντας 7 πηγές νερού (σε Ήπειρο και Κορινθία) και 17 γραμμές εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών δυναμικότητας παραγωγής 441.600 λίτρων την ώρα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η πλέον πρόσφατη επένδυση έγινε σε γραμμή παραγωγής εμφιάλωσης 80.000 φιαλών την ώρα - μία από τις ελάχιστες που υπάρχουν στην Ευρώπη - όπου λόγω της ταχύτητας το ανθρώπινο μάτι δεν μπορεί να διακρίνει την διαδικασία.

Τα νερά και τα αναψυκτικά της εταιρείας εμφιαλώνονται σε φιάλες και πώματα που παράγονται σε επίσης ιδιόκτητο εργοστάσιου του ομίλου, την Petcom Plastics. H συγκεκριμένη μονάδα που καθετοποιεί πλήρως την «Βίκος» διαθέτουν 17 γραμμές παραγωγής performs και πωμάτων ενώ έχει πελάτες και άλλες μεγάλες εταιρείες εμφιάλωσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Όλα τα εργοστάσια του ομίλου στην Ήπειρο είναι σχεδιασμένα από την κα. Ελένη Θεοχάρη, σύζυγο και επιχειρηματικό συνοδοιπόρο του Πέτρου Σεπετά στην υπόθεση Βίκος. Η διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Imperial College του Λονδίνου και σήμερα Γενική Διευθύντρια και Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος της «Βίκος» ήταν αυτή που έκοψε το πρώτο τιμολόγιο της εταιρείας πίσω στο 1992 καθώς τότε ήταν η μισή εταιρεία, το λογιστήριο, το τμήμα προμηθειών, τα logistics, ο έλεγχος ποιότητας και αρκετά ακόμη.



Ένα από αυτά τα εργοστάσια και συγκεκριμένα αυτό που βρίσκεται στο Καλπάκι σε ένα μεγάλο βαθμό η «Βίκος» το χρωστάει στην Lidl. Λίγο πριν από το 2000 από έναν συνεργάτη φορτηγατζή ο Πέτρος Σεπετάς θα μάθαινε ότι η γερμανική εταιρεία ετοίμαζε την έλευση της στην Ελλάδα δημιουργώντας αποθήκες στην Θεσσαλονίκη. Ο Ηπειρώτης επιχειρηματίας τους επισκέφθηκε, έστειλε δείγμα του νερού που εμφιάλωνε στην Γερμανία και τρεις μήνες αργότερα ξεκίνησε η συνεργασία που χρονολογείται από την πρώτη ημέρα παρουσίας της Lidl στην Ελλάδα. Πριν από λίγες ημέρες αυτή η συνεργασία επεκτάθηκε περαιτέρω καθώς από τα καταστήματα της Lidl διατίθεται και το νέο φυσικό μεταλλικό νερό Saguaro στην τιμή του 1,29 ευρώ (6X1,5 lt), το οποίο παράγει αποκλειστικά η «Βίκος» για την Lidl Hellas και προέρχεται απευθείας από τις πηγές των Ζαγοροχωριών.

Το εργοστάσιο στο Καλπάκι, που προαναφεραμε, δημιουργήθηκε το 2005 μετά από την πρόταση του Πέτρου Σεπετά προς την Lidl για παραγωγή των αναψυκτικών της (Freeway) από την Βίκος. Οι Γερμανοί δέχθηκαν και έτσι όχι μόνο τα αναψυκτικά της Lidl που έως τότε εισάγονταν υποκαταστάθηκαν από τα ελληνικά που παράγονταν στην Βίκος αλλά γίνονταν και εξαγωγές σε Ιταλία, Βουλγαρία, Μάλτα και Κύπρο.


Εννέα χρόνια αργότερα και με πρωτοβουλία του Κωνσταντίνου Σεπετά που πλέον είχε μπει και αυτός στην οικογενειακή επιχείρηση ( σ.σ. αγοράστηκαν οι μετοχές που είχε στην κατοχή της η Αρφάνης - Χιόνης) η Βίκος τολμά να κάνει και η ίδια την επέκταση της στα αναψυκτικά. Ο Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της εταιρείας φαίνεται να δικαιώνεται για αυτή του την επιλογή καθώς χρόνο με τον χρόνο τα μερίδια αυξάνονται και πλέον κατέχει το 3% στην συνολική αγορά των αναψυκτικών και το 5% στην αγορά της cola με την «Βίκος Cola» που αποτελεί και το βαρύ πυροβολικό της.

Ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων αφορά στις εξαγωγές όπου πέρα από τις χώρες που βρίσκεται η ομογένεια η «Βίκος» κατάφερε να ανοίξει και ένα ακόμη ενδιαφέρον κανάλι και συνεργασία. Έχοντας τροφοδοτήσει τις αμερικανικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ στο Κόσοβο σε εμφιαλωμένο νερό ανέλαβε στην συνέχεια και την τροφοδοσία του αμερικανικού στρατού στο Ιράκ για αρκετά χρόνια.

Το 2017 η «Βίκος» είδε τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται σε 71 εκατ. ευρώ από 67,5 που ήταν το 2016 ενώ το συνολικό προσωπικό που απασχολεί πλέον ανέρχεται σε 404 άτομα (346 το 2016). Το νέο στοίχημα, πέρα από την περαιτέρω εδραίωση στον χώρο τον αναψυκτικών και την πρωτοκαθεδρία στα νερά, είναι η ενσωμάτωση της «Νατούρα Εμφιαλωτική» στην Κορινθία που παράγει τα νερά «Υάς» και «Ίρις».

ΠΗΓΗ:news247.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad