ΑΡΘΡΟ: Του Δημήτρη Πρωτόπαπα Πολ.Μηχανικού
Υπεύθυνος για τη δημιουργία ενός OPEN MALL στην Κόρινθο είναι ο Δήμος μας μαζί με το εμπορικό σύλλογο, που θα διαχειρισθούν τα χρήματα από το πρόγραμμα. Θα ήθελα σε αυτή την φάση να διατυπώσω τα εύλογα ερωτήματά μου σχετικά με τις παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν,οι οποίες αφορούν όλους τους δημότες και κυρίως τους εμπόρους της Κορίνθου. Για να πάρει θέση κανείς υπέρ η κατά του OPEN MALL προυποθέτει πλήρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων και δεν αποτελεί αντικείμενο του παρόντος άρθρου.
Σε κάθε περίπτωση τάσσομαι με το μέρος των πολλών και πρωτίστως υπέρ της πόλης μας.
ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
1)Γιατί δεν προηγήθηκε διαβούλευση, ενημέρωση ή διάλογος στο Δημοτικό συμβούλιο, με όλους τους φορείς της πόλης,εμπόρους, επιμελητήριο, σύλλογοι αρχιτεκτόνων και μηχανικών και λοιπών ενδιαφερομένων,αλλά αποφασίσθηκε βιαστικά μια τόσο μεγάλη παρέμβαση στην πόλη μας; Γιατί ο παρουσιαστής του προγράμματος ζήτησε να υπογράψουν γρήγορα τις υπεύθυνες δηλώσεις οι έμποροι προκειμένου να τρέξει το πρόγραμμα, χωρίς να ενημερώσει τους φορείς και εν τέλει την κοινωνία ; Προηγείται το πρόγραμμα ή η πόλη της Κορίνθου ; Ποιες δεσμεύσεις απορρέουν από την σύμβαση ;
2)Η περιοχή παρέμβασης αφορά τέσσερα μόνο οικοδομικά τετράγωνα που περικλείονται από τις οδούς ΕΡΜΟΥ-ΚΥΠΡΟΥ-ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ-ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ.Γιατί αποκλείεται ολόκληρο το εμπορικό κέντρο,η Δημοτική αγορά,η ΚΟΛΙΑΤΣΟΥη ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΥ και άλλες;
3)Δημιουργούνται η όχι πεζόδρομοι δύο ταχυτήτων; Οι έμποροι των άλλων οδών είναι δεύτερης κατηγορίας; Τι θα γίνει με τους εμπόρους που δραστηριοποιούνται σε μικρή ακτίνα από το κέντρο ;
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΥΣ ;
4) Το κέντρο δραστηριοτήτων της πόλης μετατοπίζεται γύρω από την περιοχή παρέμβασης, που σε συνδυασμό με τις νέες καφετέρειες που θα γίνουν στην πλατεία, θα δημιουργηθούν νέες <<γκρίζες ζώνες>> στους πεζόδρομους ; (φαινόμενο υπερσυγκέντρωσης και όχι διασποράς, βλέπε Δήμο Θεσσαλονίκης).Τι θα γίνει με την πιθανή αύξηση της ηχορύπανσης ;
5)Πώς και με ποιο <δικαίωμα> θα γίνουν εκτεταμένες παρεμβάσεις στα κτήρια χωρίς να υπάρχει από τον Δήμο ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική μελέτη με ελέγχους από τις αρμόδιες αρχιτεκτονικές επιτροπές; Υπενθυμίζω ότι στο κέντρο υπάρχουν πολλά κτήρια του 1930 που χρήζουν ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής μελέτης και προσοχής,ψηλά και χαμηλά κτήρια κ.λ.π.
Πώς θα τοποθετηθούν συντριβάνια όταν οι πεζόδρομοι είναι στενοί και πρέπει να διευκολύνεται η διέλευση των οχημάτων πυροσβεστικής αστυνομίας κ.λ.π. ;
Να θυμίσω ότι η οδός Κύπρου δεν μπορεί να γίνει πεζόδρομος διότι δεν προβλέπεται από το σχέδιο πόλης (λέω εάν το σκέφτεστε..).
Σε ότι αφορά τον φωτισμό δεν θα πρέπει να υπάρχει μελέτη ώστε να μην προκληθεί φωτορύπανση, λαμβάνοντας υπόψη ότι στο κέντρο κατοικούν και δημότες; (αυτό το αναφέρω διότι στην παρουσίαση ειπώθηκε ότι θα κάνουμε την νύχτα ημέρα !)
6)Ποια εταιρεία δραστηριοποιείται πίσω από το πρόγραμμα,ποιο τεχνικό γραφείο και γιατί το εμπιστευόμαστε a priori ;
7)Γιατί αποκλείονται για άλλη μια φορά τα τεχνικά γραφεία της πόλης μας; Πώς θα εξασφαλισθεί ότι θα δουλέψουν συνεργεία από την πόλη μας με δεδομένο όπως μας είπε ο παρουσιαστής<άλλο να πάρεις τιμή για ένα κτήριο και άλλο για πολλά>,δηλαδή θα δουλέψει μόνο ένας μεγαλοεργολάβος; Ποια η διασφάλιση της ποιότητας της κατασκευής;
8)Είναι ο Δήμος μας έτοιμος να διαχειρισθεί τέτοιες παρεμβάσεις; Λέω όχι με δεδομένο ότι έχουν αναπτυχθεί τα πάντα άναρχα και χωρίς ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης.
9)Πρέπει η όχι να δεσμεύσουμε έξυπνες θέσεις στάθμευσης υπέρ των καταστημάτων με δεδομένο ότι αυτές έχουν περιορισθεί στο ελάχιστο και να διαχειρίζονται από τους ωφελούμενους; Πώς να διαχειρισθούμε έξυπνα φανάρια και λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας εφόσον δεν υπάρχουν και δεν προβλέπονται από μελέτες;
Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι ο Δήμος με τις επιλογές του καθορίζει τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη και όχι τα OPEN MALL, αλλιώς θα μιλάμε μόνο για μπίζνες.
Υπεύθυνος για τη δημιουργία ενός OPEN MALL στην Κόρινθο είναι ο Δήμος μας μαζί με το εμπορικό σύλλογο, που θα διαχειρισθούν τα χρήματα από το πρόγραμμα. Θα ήθελα σε αυτή την φάση να διατυπώσω τα εύλογα ερωτήματά μου σχετικά με τις παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν,οι οποίες αφορούν όλους τους δημότες και κυρίως τους εμπόρους της Κορίνθου. Για να πάρει θέση κανείς υπέρ η κατά του OPEN MALL προυποθέτει πλήρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων και δεν αποτελεί αντικείμενο του παρόντος άρθρου.
Σε κάθε περίπτωση τάσσομαι με το μέρος των πολλών και πρωτίστως υπέρ της πόλης μας.
ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
1)Γιατί δεν προηγήθηκε διαβούλευση, ενημέρωση ή διάλογος στο Δημοτικό συμβούλιο, με όλους τους φορείς της πόλης,εμπόρους, επιμελητήριο, σύλλογοι αρχιτεκτόνων και μηχανικών και λοιπών ενδιαφερομένων,αλλά αποφασίσθηκε βιαστικά μια τόσο μεγάλη παρέμβαση στην πόλη μας; Γιατί ο παρουσιαστής του προγράμματος ζήτησε να υπογράψουν γρήγορα τις υπεύθυνες δηλώσεις οι έμποροι προκειμένου να τρέξει το πρόγραμμα, χωρίς να ενημερώσει τους φορείς και εν τέλει την κοινωνία ; Προηγείται το πρόγραμμα ή η πόλη της Κορίνθου ; Ποιες δεσμεύσεις απορρέουν από την σύμβαση ;
2)Η περιοχή παρέμβασης αφορά τέσσερα μόνο οικοδομικά τετράγωνα που περικλείονται από τις οδούς ΕΡΜΟΥ-ΚΥΠΡΟΥ-ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ-ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ.Γιατί αποκλείεται ολόκληρο το εμπορικό κέντρο,η Δημοτική αγορά,η ΚΟΛΙΑΤΣΟΥη ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΥ και άλλες;
3)Δημιουργούνται η όχι πεζόδρομοι δύο ταχυτήτων; Οι έμποροι των άλλων οδών είναι δεύτερης κατηγορίας; Τι θα γίνει με τους εμπόρους που δραστηριοποιούνται σε μικρή ακτίνα από το κέντρο ;
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΥΣ ;
4) Το κέντρο δραστηριοτήτων της πόλης μετατοπίζεται γύρω από την περιοχή παρέμβασης, που σε συνδυασμό με τις νέες καφετέρειες που θα γίνουν στην πλατεία, θα δημιουργηθούν νέες <<γκρίζες ζώνες>> στους πεζόδρομους ; (φαινόμενο υπερσυγκέντρωσης και όχι διασποράς, βλέπε Δήμο Θεσσαλονίκης).Τι θα γίνει με την πιθανή αύξηση της ηχορύπανσης ;
5)Πώς και με ποιο <δικαίωμα> θα γίνουν εκτεταμένες παρεμβάσεις στα κτήρια χωρίς να υπάρχει από τον Δήμο ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική μελέτη με ελέγχους από τις αρμόδιες αρχιτεκτονικές επιτροπές; Υπενθυμίζω ότι στο κέντρο υπάρχουν πολλά κτήρια του 1930 που χρήζουν ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής μελέτης και προσοχής,ψηλά και χαμηλά κτήρια κ.λ.π.
Πώς θα τοποθετηθούν συντριβάνια όταν οι πεζόδρομοι είναι στενοί και πρέπει να διευκολύνεται η διέλευση των οχημάτων πυροσβεστικής αστυνομίας κ.λ.π. ;
Να θυμίσω ότι η οδός Κύπρου δεν μπορεί να γίνει πεζόδρομος διότι δεν προβλέπεται από το σχέδιο πόλης (λέω εάν το σκέφτεστε..).
Σε ότι αφορά τον φωτισμό δεν θα πρέπει να υπάρχει μελέτη ώστε να μην προκληθεί φωτορύπανση, λαμβάνοντας υπόψη ότι στο κέντρο κατοικούν και δημότες; (αυτό το αναφέρω διότι στην παρουσίαση ειπώθηκε ότι θα κάνουμε την νύχτα ημέρα !)
6)Ποια εταιρεία δραστηριοποιείται πίσω από το πρόγραμμα,ποιο τεχνικό γραφείο και γιατί το εμπιστευόμαστε a priori ;
7)Γιατί αποκλείονται για άλλη μια φορά τα τεχνικά γραφεία της πόλης μας; Πώς θα εξασφαλισθεί ότι θα δουλέψουν συνεργεία από την πόλη μας με δεδομένο όπως μας είπε ο παρουσιαστής<άλλο να πάρεις τιμή για ένα κτήριο και άλλο για πολλά>,δηλαδή θα δουλέψει μόνο ένας μεγαλοεργολάβος; Ποια η διασφάλιση της ποιότητας της κατασκευής;
8)Είναι ο Δήμος μας έτοιμος να διαχειρισθεί τέτοιες παρεμβάσεις; Λέω όχι με δεδομένο ότι έχουν αναπτυχθεί τα πάντα άναρχα και χωρίς ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης.
9)Πρέπει η όχι να δεσμεύσουμε έξυπνες θέσεις στάθμευσης υπέρ των καταστημάτων με δεδομένο ότι αυτές έχουν περιορισθεί στο ελάχιστο και να διαχειρίζονται από τους ωφελούμενους; Πώς να διαχειρισθούμε έξυπνα φανάρια και λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας εφόσον δεν υπάρχουν και δεν προβλέπονται από μελέτες;
Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι ο Δήμος με τις επιλογές του καθορίζει τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη και όχι τα OPEN MALL, αλλιώς θα μιλάμε μόνο για μπίζνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου